Ma teljesen másról terveztem írni, de néha győznie kell az aktualitásnak a tervek fölött, ez pedig azt hiszem, pont az a szituáció. Lássuk az óriási H&M akció-törölt rendelés sztorit az én szemszögemből.
A dolog csütörtök délelőtt kezdődött: egy kedves ismerősöm jelezte a Twitteren, hogy talált egy nagyon alacsony árú szandált a H&M webshopjában. Épp volt néhány szabad percem, így aztán én is az oldalra kattintottam. A lábbelik engem nem hoztak lázba, de észrevettem, hogy nagyon sok nyári holmi van nagyon alacsony áron: 190 forinttól 590 forintig találtam olyan darabokat, amelyeket teljes áron nem, de ennyiért simán megvettem. Volna.
Úgy gondoltam, hogy ha csak két ruhanemű lesz jó, már megéri, és
legalább így olyasmi is lesz az egyébként elég unalmas ruhatáramban,
amit máskor felpróbálni sem feltétlenül mernék.
Betettem a kosaramba a kiválasztott termékeket, leadtam a rendelést, néhány perc múlva pedig ezt az e-mailes visszajelzést kaptam:
Majd a végösszeget és a kedvezményt látva bepötyögtem ezt a tweetet:
Néhány perc múlva beugrott, hogy hoppá, a H&M férfi holmikat is árul. (Nagyon ritkán szoktam férfiosztályon nézelődni.) Márpedig az egyik férfi ismerősömnek pont ruhákra van szüksége, mindenfélére és sokra, a lehető legolcsóbban. (Megjegyzés: míg női ruhát könnyű innen-onnan olcsón beszerezni vagy rászorultság esetén kapni, férfit, és főleg cipőt nagyon nehéz!) Ami még volt készleten, és amikor épp nem fagyott le az oldal, megrendeltem neki.
Örültem azoknak a dolgoknak is, amiket magamnak vettem, de az csak móka lett volna. Ez viszont már-már életmentő segítség, amit a H&M-nek köszönhettünk.
Tegnap este arról kaptam e-maileket, hogy törtölték a rendeléseket, kárpótlásul küldtek egy kuponkódot, ami 15% kedvezményre jogosít a hétvége folyamán.
A saját rendelésemért nem fájt a szívem, a másikért viszont igen: sajnáltam az embert, aki nyilván nincs könnyű helyzetben, és már pont úgy tűnt, hogy egy gondja megoldódik, de mégsem. Kár.
Le kell szögeznem, hogy eszem ágában sincs nekimenni a H&M-nek. Ha úgy gondoltam volna, hogy ez csak egy egyszeri hiba, elírás, nem élek vele. Nem akarom más bakiját kihasználni, nem csak ebben a helyzetben, hanem soha.
Nekem sokkal inkább úgy tűnt, hogy egy szándékos, zseniális marketingfogásról van szó: nagyon olcsón adnak pár dolgot a szezon legvégén, ezzel óriási reklámot generálva, és remélve, hogy az extrán leárazott darabok mellé bekerül más is a kosarakba.
Nekem sokkal inkább úgy tűnt, hogy egy szándékos, zseniális marketingfogásról van szó: nagyon olcsón adnak pár dolgot a szezon legvégén, ezzel óriási reklámot generálva, és remélve, hogy az extrán leárazott darabok mellé bekerül más is a kosarakba.
Nem szokványos trükk, de ez olyasmi lehetett volna, amivel mindenki jól jár. A -15 százalékkal viszont csak a H&M járhat jól: a nagyon kedvezményes darabokat nem kell hihetetlenül olcsón ideadniuk, megszereztek rengeteg e-mail címet, nagyon sok emberhez eljuttathatják a hétvégi akciójukat, pozitív vagy negatív, de hírverés van körülöttük...
Alapvetően jót feltételezek mindenkiről, és már csak ezért sem állítok semmit, de az biztos, hogy ebből a szituációból jelen állás szerint nem a vásárlók jöttek ki jól.
Nem akarom, hogy a H&M veszteséges legyen pár potyaóra miatt. Nem akarom, hogy bárkit felelősségre vonjanak, már ha kell és van kit. Azt sem gondolom, hogy többet a H&M felé sem nézek.
Csak sajnálom ezt a helyzetet. Leszögezem, nem magam miatt.
Reklamálni nem fogok (aki akarja, tegye, de én nem), már csak azért sem, mert vitatható, hogy a kapott visszaigazolás valóban visszaigazolás-e, és így létrejött-e a szerződés az áruház és a vásárló között.
Én megleszek az új ruhák nélkül. Az ismerősömnek ez most pont jól jött volna, de ő is meglesz nélküle, mert megoldom másként. (Használjuk ki a 15%-os kedvezményt? Ő azt mondja, most már csak azért sem... Szüksége lenne rá, de ő kevésbé jóhiszemű, mint én.)
Esetleg ti is rendeltetek? Mit gondoltok, mi történt? Mi lenne a helyes lépés?
16 comments
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésNekem egyelőre még nem törölték a rendelésem, de szerintem túlzás, amit páran csináltak, mert ez nem vérre megy. Sajnos nem hiszem, hogy azok reklamálnak meg fenyegetőznek perrel Facebookon, akik tényleg rászorulnak, és sok gondjuk megoldódott volna azokkal a 90-100 forintos ruhákkal, de bár így lenne. Azt sem gondolom, hogy direkt kiszúrás, mert egy webshop üzemeltetése bonyolult, valószínűleg külsős cég is csinálja, nem lehet minden hibát azonnal látni, van, hogy órákig nincs internet, és nem tudják megmondani miért, sőt, nálunk tegnap egészen estig nem volt melegvíz, és a távhőnek fogalma sem volt, hogy miért, náluk nem jelzett problémát. Ha pedig arról van szó, hogy nem frissített a készlet fogyásakor a rendszer, akkor hiába követeli a ruhát mindenki, ha egyszerűen nincs belőle annyi, amennyien rendeltek. A visszaigazolás automatikus, éppen ezért szerintem nem kötelességük olyan áron odaadni, ha hiba történt. Ha kiküldték volna, és utána törlik, na ott már lenne probléma, de ez még csak a vásárlás visszaigazolása, nem a szállításé. Aki pedig elutalta a pénzt, és nem utánvéttel vásárolt, az számíthat rá bármilyen esetben, hogy valami történhet, miért gondolják, hogy nem fogják visszakapni a pénzüket? Nyilván ez az utolsó pár gondolat nem a te véleményedre vonatkozik, hanem azokra, akik fenyegetőznek és úgy csinálnak, mintha embert öltek volna, a te hozzáállásod teljesen emberi :)
VálaszTörlésViccből rendeltem, mert a fenének is megéri ennyiért néhány új ruhadarab még szállítással is, de ha esetleg az én rendelésemet is törlik, max egy kicsit szomorú leszek, hogy milyen jó üzletet csináltam volna, de nem fogok a H&M ajtaján dörömbölni.
Ja, és ez most gonosz lesz, de remélem betartja, aki azt írta, hogy soha többet nem vásárol náluk, így legalább kisebbek lesznek a sorok a Glamour napokon :DD
TörlésAbban én is biztos vagyok, hogy nem a rászorulók panaszkodnak, hozzájuk jó eséllyel el sem jut az ilyen vagy ehhez hasonló, nagy akciók híre.
TörlésÉn magam is foglalkozom webshopokkal, és az az igazság, hogy elképzelni sem tudom, ilyen hibát mi tudott generálni. Nem egy adott termékkategória darabjai voltak elárazva, nem egyetlen termék, nem egy tizedes csúszott el stb. Nekem a rendelés idején egyértelműen szándékosnak tűnt.
A készletet biztos, hogy kezelte (vagy legalábbis próbálta kezelni) a rendszer, mert folyamatosan változott a méretválaszték.
A visszaigazolásról ugyanazt gondolom, amit te, ez automatikus volt, webshopok esetén általában a második számít szerződéskötésnek. Csak ez a webes kereskedelemben kevésbé jártas vásárlók számára nem egyértelmű, és még felháborodottabbá teszi őket.
Afelől egyébként nekem sincs hajszálnyi kétségem sem, hogy mindenki vissza fogja kapni a pénzét. :)
Én most úgy vagyok vele, hogy legalább annyit nyertünk a dologgal, hogy sok emberhez eljutott a tweet-ünk. :)
Ui.: Írd meg majd valahol, hogy mi a helyzet a te rendeléseddel, kíváncsi vagyok a végkifejletre. :)
Nekem meg nem tortoltek a rendelest, de volt benne a "sima akciobol" is nehany darab. Nekem is csak moka volt, nem hisztizek, ha mailt kapok, mert az egyebkent akciosak kozul mindenkepp megrendelem majd, amt szeretnek.
VálaszTörlésAmi a masodik rendeleseddel tortent, az tényleg szomoru, merr a ferfi ruhakkal tenyleg koval nagyobb a macera es tenyleg jol jott volna
Nekem meg nem tortoltek a rendelest, de volt benne a "sima akciobol" is nehany darab. Nekem is csak moka volt, nem hisztizek, ha mailt kapok, mert az egyebkent akciosak kozul mindenkepp megrendelem majd, amt szeretnek.
VálaszTörlésAmi a masodik rendeleseddel tortent, az tényleg szomoru, merr a ferfi ruhakkal tenyleg koval nagyobb a macera es tenyleg jol jott volna
Én a második rendelésbe tettem egy-két akciós, de nem extrán akciós darabot, de ugye törölték azt is.
TörlésAzért remélem, a tieddel minden rendben lesz. :)
Valahol azt olvastam, hogy nem zlotyi helyett forintban adták meg az árakat, ezért volt a félreértés (?). Nem is tudom milyen szót kellene használni erre a helyzetre :)
VálaszTörlésA téma nem érint, nem vásárolok a H&M-ben, és az "akcióról" is csak a rendelések törlése után olvastam.
Ez már lehet a dolog hátterében, bár ha így volt, alapvetően manuális hiba kellett történjen.
TörlésÉn is ritkán szoktam náluk vásárolni, a webáruházból ez lett volna az első alkalom, az üzletük pedig kiesik nekem, csak elvétve jutok el oda.
Nem érint a dolog, de ez már nem az első a webáruházban. A legutóbbi szezon végi leárazásnál is láttam 100-200 forintos darabokat, de nem izgatott különösebben. Ha ez hiba, akkor elvileg már tudhatnák kezelni. Ha marketingfogás (ami valószínűbb), akkor annak azért eléggé gerinctelen.
VálaszTörlésHa marketingfogás, akkor addig a pontig, hogy annyiért odaadják a termékeket, amennyiért a webáruházban is szerepeltek, szerintem zseniális ötlet lett volna, azon túl viszont... :/
TörlésEn gyakran rendelek toluk online. Sok cucc cdak a webshopban kaphato, uzletben nem. En semmit nem rendeltem most, mert semmi jo nem volt az extra akciosok kozott, amit latnek szivesen a szekrenyemben.
VálaszTörlésDe nemreg erkezett meg egy csomag toluk, egy gyonyoru ruhaval es furdoruhaval.
VálaszTörlésÉn azért találtam egy-két jó dolgot az akciósak között, az egyik felsőt lehet, hogy teljes áron is megvenném, mert nagyon megtetszett a mintája, csak tegnap már nem találtam.
TörlésMilyen ruhát rendeltél? :)
Na, ma fogják kiszállítani, szóval nem törölték a rendelésem végül :)
VálaszTörlésÉn nem rendeltem semmit és a hírről is csak jóval később értesültem, de én sem tudtam szó nélkül hagyni, hogy ne fogalmazzam meg a véleményemet a dologgal kapcsolatban.
VálaszTörlésMert oké, lehet szidni a H&M-t hogy ekkorát hogy lehet hibázni, meg lehet a törvényekkel jönni, de én akkor sem tudom elképzelni, hogy ez mind szánt szándékosan történt volna és az üzlet jó előre kitervelte az egészet.
Plusz azt sem hiszem, hogy a rászorulók pattognak most olyan nagyon, főleg, hogy valószínűleg az ilyen helyzetben lévő emberek oda se jutnak el, hogy internetről rendelgessenek maguknak ruhákat. Kicsit abszurd helyzet lenne.
És pont ez az, ami böki a csőröm! Olyan emberek hisztiznek és vergődnek és nevezik magukat "kórosultaknak" és átvernek, akik amúgy sejthették volna, hogy valami hiba van a gépezetben.
Oké, persze, ilyen helyzetben mindenki próbálkozik, hogy hátha összejön, de azért ekkora botrányt én túlzásnak tartok.
Azért kíváncsi leszek, hogy ki az aki tényleg végleg hátat fog fordítani az üzletnek.